maandag 5 september 2011

QR Code's

Kennen jullie ze al? De QR Code's? Ik leerde ze vorige week kennen door dit artikel op Girlscene te lezen; QR Code's. Omdat ik sinds kort een ipod heb, ging ik meteen naar de App-Store om de app 'QR Reader' te downloaden. Ik zocht op google wat code's op en scannen maar. En het werkte echt. In de Hitkrant en op treinkaartjes staan ook van deze code's. Echt super grappig om te zien hoe je ipod/iphone (of wat dan ook) de code herkent. Ik heb zelf ook een QR Code gemaakt, met een berichtje voor jullie. Druk op 'meer lezen' om de code te zien/scannen...





Dit is de QR Code die ik heb gemaakt:


Om hem te scannen moet je op je mobiel/ipod een QR reader hebben. Ik heb zelf eigenlijk geen idee op welke mobiels enzo dat kan, ik weet het alleen van de Ipod... 
maar als je een reader hebt kun je de afbeelding scannen en komt er als het goed is te staan wat ik heb getypt voor jullie.

Hadden jullie al eens van deze code's gehoord?
Kun jij ze scannen met jou mobiel?

xxx, me 


5 opmerkingen:

  1. Helaas werkt de QR code van jou niet op mijn mobiel! Maar wel gaaf hoor, ik gebruik het zelf nog niet vaak. Maar je ziet het nu steeds meer komen, zelfs op reclameborden bij bushokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha wat grappig dat je er ook 1 hebt gemaakt! helaas kan ik dat niet ! :(
    liefs, mybeautyforever

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk berichtje! Als ik op straat een QR code zie kan ik het niet laten om hem te scannen ;p.

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heee, wat heb je een mooie blog! ik ga je volgen.
    ik heb trouwens een give away op mn blog, t zou leuk zijn als je meedeed. xoxo

    http://this-inspired-me.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen